lördag 19 september 2009

Veckan som gick...

Grekland - Kefalonia - Hotell Mediterrannée. Medelåldern sänktes väl till 70 när vi klev innanför dörrarna. Rena rama Jurassic Park. Den ena gråare än den andre, den tredje fetare än den fjärde och den femte torrare (bara afternoon-tea) än den sjätte. Hörselapparater, Ecco-pjucks och Teena Lady för hela slanten. Och Britter var dom hela bunten. Eller nja, nån var väl från Tyskland och så vi från Sverige då. Herregud, fick ju stiga upp med tuppen och boka en plats vid poolen innan alla pensiosar barrikaderat sig och tuppat av. Men roligt har vi haft.

Jag och min kära sambo hade barnfritt på min födelsedag. Passade på att dricka lite drinkar på tu man hand och åt en god seafood middag i ösregn. Lite berusad blev man allt ;)

Annars har vi mest legat i skuggan vid poolen och underhållit gubben, som vill ha uppmärksamhet hela tiden, druckit "Knockout", "Zombie", Öl och Bacardi Breezer. Mycket bad har det blivit, dock mest i barnpoolen men det är ju så kul och se hur mycket han gillar det. Hade kunnat vara lite varmare bara. Man vill ju inte hissna så fort man sticker ner tårna.

Igår fick gubben bada i havet. Först var det lite scary med alla stora vågor men sen var det roligt. Alla på stranden stannade upp för att titta på honom när han tog sitt första dopp. Alla där nere verkar vara så himla barnkära. Många ville nypa och klämma, skojja och känna och busa med honom. Det gick verkligen hem. Han är så social våran lilla stjärna. Vi var även på galej igår kväll, visserligen har vi varit på galej varje kväll men inte med dans...fast iof när jag tänkte efter var det faktiskt bara gubben och Farbror-M som dansade. Gud va alla var torra. Sippade väl på en drink under hela kvällen, eller det kanske var Sprite inte vet jag men det var då inge fart på folket.

Allt praktiskt har funkat kanon också. Fick låna en vattenkokare som vi varje morgon gjorde vatten till välling i. Vi värmde även barnmatsburkar i den. Blöjor har vi bytt i sängen som likaså har funkat som matplats. Gubben fick en egen spjälsäng som vi bäddade med eget täcke och kudde så han skulle känna sig lite som hemma. Han tror nog att han har varit hemma i Stockholm och haft babysim lite oftare än vanligt bara, haha. Han har varit så mysig och snäll hela veckan, älskad av alla och helt underbar. Det måste vi göra om igen nästa år. Åh vad jag är kär!!!

Nä nu ska jag ta och packa upp och förbereda mig för en tidig kväll. Imorrn blir det tvättstuga.

Avslutningsvis måste jag säga att vi haft en kanonvecka och vi är alla väldigt nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar