onsdag 9 september 2009

Amma - Då rasar kilona!

Ha ha, vilket skämt! Första veckan efter förlossningen tappade jag 17 kilo. Sen tog det tvärstopp. Inte ett gram på 6 månader har jag lyckats bli av med. Alla pratar om att "när man ammar så rasar du i vikt". Det funkar då inte på mig i allafall. Och jag kan erkänna att jag börjar bli stressad. Jag inte fikat, ätit godis, pizza, hamburgare eller druckit läsk på 1 månad så det är klart att det känns lite bättre men vågen...nädå den står still. Tror den har hakat upp sig faktiskt. Arslet har iof blivit mindre än en meter men va fan...allt annat då. Jag promenerar regelbundet men det är väl för lite. Måste komma igång ordentligt innan jag blir deprimerad ;) Klart att jag förstår att min kropp inte kommer se ut som förr men jag är fan ingen 42:a. Nä, dags att lägga i en högre växel om den här gubb-magen, gäddhängs-armarna och bréarslet ska ta form nångång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar