onsdag 2 september 2009

Förkyld gubbe

Tur att jag har "Näs-Fridan". Utan den hade nog gubben inte kunnat andas ;) Hur mycket snor kan en 6-månaders ha i snoken? Stackarn. Han sover oroligt, vilket gör att morsan sover ännu oroligare. Är han bara lite snuvig eller är det svininfluensan på gång ??? Han har då ingen feber och är pigg för övrigt. Han har fått tänder också så det kanske är dom som påverkar hans allmäntillstånd.

Som morsa ska man väl ställa upp på allting?! Bitring på natten och klättervägg på dagen. Förhoppningsvis är det en övergående period. Han brukar sova rätt bra annars. 19.00-06.00 så inte får man klaga. Igår fick han dessutom sin nya spjälsäng. En röd (kärlekens färg såklart) från IKEA.

På dagarna brukar han hänga rätt mycket i sin gåstol. Den är kul. Synd bara att vi har så litet och få ytor att "rejsa" på. Men han kämpar på och försöker ta sig över trösklar och upp i soffan med den, haha. Man får passa han, han är verkligen överallt. Igår hann jag precis stoppa honom innan han hade hela Jukka-palmen i munnen.

Nä nu tror jag minsann jag ska försöka få i mig lite kaffe.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar