torsdag 3 september 2009

Nattens Tutt-Maraton

Det är inte mina tuttar jag talar om för dom skiter han fullständig i numera utan hans napp, hans tutte som vi kallar det i norrland. Han vill inte sova utan den men han spottar ut den ungefär var 5:e minut. Sen ropar han på morsan som ska komma och stoppa in den igen. Hon får gärna "bumpa" lite i rumpan också så är det extra mysigt att somna om. Så har det hållit på sen kl 3 i natt. Klockan 04:30 fick han välling för att komma till ro och försöka sova lite. Han är så trött, likaså jag. Tillslut somna vi om båda två men när han vaknar igen kl 6 och inte vill sova mer får han komma över i våran säng. Det är svårt att inte ta upp honom när han ligger på mage och kikar mellan spjälorna. Han är ju bara för söt. Nu vill han leka. Morsan vill sova en liiiten stund till. Jag hämtar alla hans leksaker. Bygger en mur så han inte kan ta sig ut ur sängen, inte för att han kan krypa men nån dag ska ju vara den första, sen ligger jag med ett öga öppet, ett sovandes, och han leker rätt bra själv. Han tror ju att jag är med hela tiden eftersom jag ibland får ur mig nåt ljud som är roligt. Blir jag nåt piggare? Knappast. Nä det är bara att ta tjuren vid hornen och stiga upp. Bättre att leka till 100% nån timme, käka lite gröt och sen tar vi siesta tillsammans. Så nu ska jag passa på att vila lite så vi båda orkar med och babysimma i eftermiddag.

Snark...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar