onsdag 25 april 2012

Lite hjälp på traven

Jag tror Vincent längtar till Scott börjar gå. Hela tiden vill han träna med honom. När Scott står nånstans är Vincent snabbt där och klappar i sina små händer och säger "kom till mig Scott", precis som vi gör. När Scott sitter ner säger han "ställ dig upp Scott, du måste träna". Mysigt att se.

Annars är det mycket "kan själv" här hemma. Och det är ju bra. Men ibland vill han gärna vara bebis, sitta i Scotts stol och bli matad ;-) Allt han äter ska lillebror också ha..."Scott vill också smaka" och så trycker han in ett äpple i munnen på honom. Det är ju inte lika bra alltid. Men rättvist.

Om en vecka flyttar vi. Försöker förbereda Vincent så gott det går. Han vet att vi ska bo i "ett glönt hus på vääändöö", börja på ny förskola och få nya vänner. "då får jag en ny Lilly". Men att vi inte ska bo kvar i det röda huset bredvid Elise och inte få träffa Lilly varje dag på förskolan...det tror jag inte riktigt att han förstår. Jag hoppas allt blir bra.

1 kommentar:

  1. Barn är bra på att infinna sig, oftast är man mera orolig som förälder. tro mig jag vet. kram mamma

    SvaraRadera