fredag 27 augusti 2010

Inskolningen forsätter...

Kom till dagis vid halv 10 och rusa rakt fram till ett rutchkane-rör där det stod några äldre pojkar. Han trängde sig in bland killarna och skrek "AKTA AKTA" sen åkte han före alla. Väl nere skrek han upp i röret "ÅKA ÅKA" som för att visa att nu kunde dom andra åka. Han är för rolig...men han får passa sig så han inte åker på en propp om han moppsar sig. Ha ha.

Strax efter 10 var det fruktstund på gården och då hade vi gjort upp om att jag skulle säga Hej då till Vincent. Mitt mellan banantuggorna tog jag tillfället i akt och sa mina ord. Jag fick en slängpuss, tog väskan och gick...Inte ett ljud. Jaha, vad skulle jag göra nu då? Hur länge skulle jag vara borta? Det hade jag glömt att fråga. Jag tog en kaffe uppe i Gröndal coh ringde till dagis för att kolla att allt var lugnt och fråga när jag skulle vara tillbaka. Hade tänkt att jag skulle gå en runda på en kvart eller nåt men dom tyckte jag skulle komma tillbaka vid 13 och finnas där när han vaknade. OKEJ...3 timmar för mig själv. Gick till Liljan och käkade lunch, gick hem och satte igång en tvätt, ringde några samtal och tog det lite lugnt.

Gick tillbaka till dagis kl 13 för att möta min lilla kille. Men tio i två fick jag väcka honom eftersom vi bara har tid till kl två dessa dagar. Allt hade gått så bra. Till och med på samlingen hade han suttit som ett ljus i Fröken Maddes knä och somna gjorde han som en stock. Nog är det märkligt...men väldigt bra förståss.

Nu är det helg. Skönt att få några dagar att smälta alla nya intryck. Det har varit en bra vecka och vi ser redan fram emot nästa.

1 kommentar:

  1. man är så stolt över sitt lilla barnbarn, älskar han över allt på jorden, jag säger bara flytta hem !!!!!!!!!!!!! kram Mommo

    SvaraRadera