onsdag 5 maj 2010

En solig dag i Rosvik

Idag är en bra dag, jag bara känner det. Sitter i lugnet och dricker en kopp kaffe. Mamma o kent jobbar, gubben sover och jag njuter av solen och värmen. Trikåerna är på, löparskorna redo i hallen så nu ska bara sjusovarn vakna så vi får åka in mot Luleå. Där tar mormor över Vincent så jag får köra min runda med min kusin. Det är för övrigt hon och jag som ska springa tjejmilen i höst så det är ju bra om vi tränar lite ihop.

Ikväll ska jag trava ännu mera ved vilket känns bra. Jag ser det som ett träningspass och sliter som ett djur. Jag vill bli svettig, det ska svida i musklerna och jag ska känna mig trött efteråt. Har man inget gym att gå till får det bli vanligt hederligt kroppsarbete. Kanske är det det rätta "lyfta skrot" träningen det här.

Kvällen avslutas med att packa allt vi hade med oss plus allt nytt vi handlat för imorrn bär det av hemåt igen. En konstig känsla...jag längtar jättemycket efter Ola och efter att sova i min egen säng, träningen på Sats, mamma/pappa-häng och allt som vi har där nere men samtidigt tycker jag att det är supermysigt och härligt här uppe. Ett stort plus i kanten är ju faktiskt att här är det nära till barnvakten dvs Mormor och kent. Ni ska ha stort tack för all hjälp. Men jag vet ju att ni vill vara med gubbis så mycket ni bara orkar.

Avslutar också med att säga att: Bilen är min nya vän. Vincent älskar att åka nu när han får sitta i framsätet och jag vill verkligen ha en bil. Undra om vi ska ta och köpa en.

1 kommentar:

  1. vi vill vara med vincent så mycket, synd är att man inte orkar hela tiden, nu har han åkt och jag sörjer verkligen det, jag får snosa på hans kudde, tur var att han glömde en napp !!!!!!!!!! den lugtar vincent. kramisar mommo

    SvaraRadera