fredag 16 april 2010

Första intrycket

Idag kommer min moster och hennes man på besök från Luleå. Det är första gången dom är hos oss så det ser jag fram emot. Dock vet jag ju att hon är pedant och gillar att ha fint och städat så...fram med dammsugaren, moppen och dammvippan.Jag har till och med skurat diskhon med svinto för hennes skull ;). Nä skämt o sido men man vill ju att folk ska tycka man har det fint och första intycket är ju viktigt. Behöver ju inte mötas av en halv sandlåda innanför dörren och fasttorkad banan på både soffan och under bordet. På toaletten luktar det bajs för gubbis blöjpåse är full och jag orkar inte springa ut med den så det får dom ta, det är ju trots allt en toalett. Inget fika har jag heller att bjuda på för jag orkar inte gå och handla så en slät kopp kaffe får det bli. Iof har jag nog några gamla kakor från V´s kalas. Det duger säkert.

PS. Jag hade verkligen önskat att du kunde följa. Synd att du inte fick ledigt från jobbet. Vi saknar dig ;)

1 kommentar:

  1. jag saknar er också jätte mycket !!! Men vi ses ju snart.kramisar i massor

    SvaraRadera