onsdag 21 april 2010

Fördel med gardiner

Hade jag haft gardiner hade jag dragit för varenda en i morse. Vaknar upp, visst det är grått men att det snöade gör ju bara att man tappar lusten. Jag hade massa planer för dagen som inte blev av en enda en. Tränade jag: Nej. Har jag kollat lampskärmar: Nej. Handlat: Nej. Jag har inte ens bytt om från "Pyjamas". Gubben har inte sovit nån eftermiddags lur så han är lagomt kinkig nu...

Men...Jag har fått saker och ting gjorda här hemma som annars aldrig blir av för att man är ute o rantar hela dagarna. Jag har städat i garderoben, jag har ringt o bokat tid hos tatueraren (inte för att jag ska göra någon ny utan för att han ville se den efter ett tag o kolla om det behövs fyllas i nånstans), jag har ringt stadsdelsförvaltningen o kollat lite om förskolor - kötid o sånt, sen har jag o gubbis övat att gå på pottan. Jag har även hunnit ligga i lugn o ro en stund på förmiddagen o läst nya numret av Mama. Nu ska jag skynda mig o plocka ihop alla leksaker, som ligger utspridda över hela lägenheten, så det ser snyggt ut när pappan kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar