söndag 7 februari 2010

Veckans avslut.

Hela familjen tog en tur till Musikmuseet på lördag förmiddag. Gubben fick lyssna på musik och klånka på olika instrument i några timmar sen avslutade vi på Donken. Mc Donalds var väl kanske vårt sistahandsval men med mycket folk överallt och en hungrig parvel så var det bara ett kriterie att uppfylla: Det ska gå snabbt.

Lördagkvällen avslutades med vin och sällskapsspel med några vänner. Förresten...jag och O brukar skoja om att det bara är att följa tvärbanespåret från liljeholmen så kommer man till oss förutom där spåret åker upp på essingebron där ska man ju såklart inte följa efter utan köra rakt fram på bilvägen...men tror ni inte nån stackars idiot hade följt med spåret liiiite längre än vad som skulles och stoppade upp hela trafiken i lördagskväll. Våra gäster såg spektaklet. Var sugen på att springa dit och ta en bild men jag orkade inte. Men gud så pinsamt. Stackars han som gjorde det. Förresten så var det en taxi...

Idag har vi varit och shoppat. Mest till Gubbis men en oversize-skjorta och en klänning till morsan. Behövde verkligen nåt nytt. På vägen hem träffa jag värsta konstiga människan. På en snålbutik i Gröndal stötte jag ihop med henne. Blev stående 1 timma. Herregud! Hon kände att jag hade positiv energi, en jättestor Aura och bara godhet inom mig. Sen tyckte hon ju gubben var väldigt fin också. Hon ville spå mig i tarot-kort, bjuda mig på kaffe och bestämma en träff om tre veckor. Nåja vi får väl se hur det blir med det ;)

Nu ska vi se NewMoon, dricka bubbelvatten och äta choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar