tisdag 9 februari 2010

Smärta smärtar!

Satans helvetes jävla skit. Jag får snart panik över att ha så förbannades ont i min trasiga axel, skuldra och arm. Orkar ju inte ens lyfta gubbis utan att grimasera. Det smärtar att inte orka. Vill kunna göra allt för gubben men som det är nu får han snällt krypa omkring och slita och dra i mina ben för att få komma upp men ändå blir han kvar på golvet. Jag klarar inte av det längre. Han är för tung och jag har för ont. Dock har jag tagit mig i kragen, efter mycket tjat av min käre sambo, och varit till läkaren. Fick en remiss för sjukgumnastik och det börjar jag den 25 feb. Alldeles för långt bort tycker jag som vill komma igång på en gång men det ska ju vara sån jäkla lång väntetid hit och dit överallt. Verkar vara rätt många människor som är trasiga :( Boxningen får faktiskt vänta några veckor eftersom det har blivit värre sen jag började med det. Nu är det sjukgym som gäller och kanske lite konditionsträning istället.

Det enda som blir problem nu när jag går på mammaledighet igen är ju vad jag ska göra av gubbis när jag ska gymma??? Sabbatsbergs ryggcentrum har öppettider 8-17, vilket är samma som O och om jag ska hinna träna då...blir det ett jäkla pusslande. Inga barnvakter i närheten...så om du känner dig manad - Hör av dig! Blir lite dyrt att flyga hit mormor flera gånger i veckan, även om jag vet att hon hade kommit som ett skott.

Nåja, nog med klagomål. Idag har vi fixat nya snygga glasögon till farsan. Ett par svarta Calvin Klein. Det var han värd med tanke på hur mycket pengar jag lagt på min tatuering som äntligen är färdig. Gubben har fått lite nya kläder och jag köpte mig en tub ZON.

Nu ska det sovas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar