söndag 21 februari 2010

Ta vara på barnvakten.

Vi är inte bortskämda med barnvakt! Men nu har vi turen att farmor kommit på besök. Hon stannar nästan en vecka. Nu ska det hittas på grejor!!! Idag har vi sprungit runt på Ikea i flera timmar. Började med frukost, snurrade runt som gaseller mellan olika avdelningar och försökte hitta det vi skulle ha: En säng, sängbord, sänglampor och en taklampa. Vi åkte därifrån med ett bord till gubbis, två små stolar till honom en lampa till samme lille man och ett gäng lådsspärrar. Det var skönt o komma iväg några timmar. Sen har vi hunnit fixa iordning sådant som stått i skymundan och bara väntat på att man ska ta tag i det. Men det finns mer att göra så det är bra att hon finns här. På tisdag ska vi på bio, funderar på att se Avatar om den fortfarande går. Får se om vi hinner hitta på nåt mer. Bäst att passa på ;) fast om två veckor kommer ju mormor och då har jag en liten plan...

Imorrn är det första dagen på sista veckan innan mamma-ledigheten. Jag dör av längtan. Tusan vad mysigt vi kommer ha det. Om bara all snö kan försvinna nu så blir det lite enklare att vara ute. Det är ju helt galet vad mycket snö vi har och det bara fortsätter att snöa och snöa. Det är ju som att bo i värsta norrlandsskogarna. Men jag är ju van som den äkta norrlänning jag är. Men ändå måste jag erkänna att det är vår och sommar som jag föredrar mest...

Nu är det "Män som hatar kvinnor" som gäller.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar