söndag 31 januari 2010

En katt på vinden?

Gick upp på vinden för att gräva fram gubbens gamla badkläder (som vi ska låna ut till hans kompis som ska till thailand en månad) och det var nåt konstigt ljud där uppe. Lät precis som en utsvulten katt eller en fågel eller nåt. Det kom med jämna mellanrum och jag blev så jäkla rädd. Inte vågade jag gå o kolla heller. Ringde ner till O och bad han komma upp och kolla men gubbis låg o sov så han kunde inte. Jag vete fan vad det var. Det bor ju rätt många barn i huset så det kan ju har varit nån gammal leksak som nån har satt på vinden och inte tagit ur batterierna på...men det var läskigt iaf. Måste nog ändå gå o kolla lite senare.

Håller ju på och sluta med nässpray men det går dåligt. Kan knappt andas så nu byter jag strategi. Kör ena näsborren först och sen den andra. Det funkade i somras och tog ungefär en månad innan jag var återställd. Nu provar jag det igen.

Undra vad man ska hitta på idag då?? Känner mig rastlös och vill verkligen ta vara på de fina dagarna. En tur med pulkan? En tur med vagnen? Badhuset? Lekland?

Ikväll får vi också första matkassen med mat för hela veckan. Jag är så spänd inför detta. O säger att jag har pratat om detta varje dag sen vi bestämde oss...inte vet jag men det kanske jag har. Det är ju helt fantastiskt om det är bra. Behöver aldrig mer handla...

1 kommentar:

  1. Tråkigt att vi inte kunde ses =( men vi försöker igen!
    Vad kostar det att få en en matkasse? Vartifrån? kraaam

    SvaraRadera