tisdag 11 januari 2011

Heartbeat

Igår var jag till barnmorskan och fick lyssna på bebisens hjärtljud. 150 slag per minut. Är det högt? Kan det vara en tjej? Skyndade mig hem för att kolla hur Vincents slag var i vecka 20 och dom var 144.

En sak som slagit mig är hur oengagerad jag är i denna graviditet. Skithemskt egentligen. Med Vincent fotade vi magen varje vecka, framifrån, uppifrån, från sidan, utan kläder, med kläder...ja ni fattar. Med denna bebis har vi tagit ett kort, i vecka 17 som jag för övrigt lagt upp här på bloggen och sen råkat radera från kameran. Så man kan säga att vi inte har nån bild alls. Tänk när bebisen blivit större och vill se bilder på när den låg i magen...då finns det inget. Usch, vi måste börja ta några bilder snart. Sen det här med att följa nån gravidkalender och läsa vad som händer vecka för vecka. Med Vincent låg man ju alltid en vecka före och visste precis om man var i 15+6 eller 29+3. Nu är jag typ halvvägs och har ingen aning om bebisen är 5 cm eller 2 dm. Jag vet iaf att bf är 2 juni och det är väl typ ett halvår kvar eller nåt.

3 kommentarer:

  1. Jag har sparat bilden om ni vill ha den ? jag tycker det skall bli så spännande ! Klart att vincent tar mycket tid, men vi ge allt när den kommit. Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Precis så var det för mjig när jag väntade Ellen. Emmy tog upp så mycekt tid så jag hann knappt fundera över att jag gravid och det är synd men så är det hela tiden. Jag kommer ihåg saker som Emmy har sagt som liten men inte Ellen... stackar´s andra barnet :) Det är helt normalt gumman <3 Kram och puss på dig av Carola

    SvaraRadera
  3. Caro: Vad glad jag blir att du skriver. Kram till dig med.

    SvaraRadera