tisdag 21 december 2010

Dåligt samvete.

Jag har varit sjuk en vecka och nu vabbar jag min andra dag. Det känns inte bra mot jobbet och jag får lätt dåligt samvete för att jag är hemma. Ibland tänker jag att nä nu får han gå på dagis även om han är lite hängig, jag måste jobba. Men i nästa sekund undrar jag hur jag är funtad som ens kan tänka så. Jag borde inte ha dåligt samvete för att jag inte kan gå till jobbet utan i stället ha dåligt samvete för att jag ens tänker tanken på att lämna min sjuka son på dagis. Det är väl så här det är med småbarn tänker jag men undrar om även mitt jobb tänker så. Man blir ju rädd att dom ska tro att man simulerar och att man får sparken.

Mitt älskade barn. Det är ju dig det är synd om, inte mitt jobb.

Vincent med ögoninflammation, 9 dagen.

1 kommentar:

  1. Älskade gossen det är klart han inte kan gå på dagis !!!! Man är aldrig oumbärlig på ett jobb. Gubben får alltid gå i första hand. Kram mommo

    SvaraRadera