söndag 4 maj 2014

En skitdag.

Ola började med att olja in altanen i solsken. 5 minuter efter han var klar började det hagla och sen regna. Inte bra. Sen har barnen bråkat och tjivats hela dagen. Scott är inne i en jobbig fas. Allt är dåligt. Han pratar med en gnällig bebisröst och får utbrott och skriker och kastar saker om han inte får som han vill. Det är allt ifrån "kan jag få en macka" -Nej men mamma håller på med mat nu vi ska äta om 10 minuter. "Dumma mamma..."  stortjut och kastandes av leksaker. "Dom här byxorna är hårda" "han tog min plats" "den här bilen är dum för den har tappat ett däck" småsaker som i hans värld är total katastrof. Men jag ger mig inte. Det är jag som bestämmer. Men middag fick dom bestämma...på mitt initiativ förståss :) Scott valde korvstroganoff och Vincent pannkakor. Det var helt okej. Nu ska jag moffa i mig en godisskål. Jag är värd det!


Skickat från min Samsung Mobil.

2 kommentarer:

  1. Vissa dagar är skit, men det blir bättre, Scott är inne i en trotsperiod, inte så kul. Han är ju inte Stig Helmer för ro skull. Ha det kram svärmor.

    SvaraRadera
  2. 3 ärs trots inte kul, man måste vara lite bestämmd med lille man, men det är inte alltid så lägg, han är ju så underbart gullig. tur att Vincent är så lugn. kram mamma

    SvaraRadera