onsdag 9 april 2014

5-årskontroll

Han är en perfekt 5-åring. Han följer sina kurvor perfekt, han har perfekt syn och han har ett enormt ordförråd. Han är vältalig och charmig. Men sen var det ju dags för vaccinationsspruta. Han freaka ur totalt. Grät, skrek och hyperventilerade och ville bara hem i säkert 30 minuter. Jag försökte trösta och krama om honom och få honom att förstå att det inte är nåt farligt. Det tog tid men till slut tog han mod till sig och gjorde det trots sin rädsla.  Oj så stolt han blev efteråt.  Han fick beröm från mig och Malin (bvc) om hur duktig och modig han var. Han fick välja en tatuering och tog en läskig döskalle. Sen ville han välja en till mamma också.  Jag fick ett hjärta.  Jag smalt...smälte?! Vad heter det? Usch jag tyckte så synd om honom. Min älskade Vincent.


Skickat från min Samsung Mobil.

1 kommentar:

  1. Farmors tuffa kille, klart att du klarade av att få en spruta.Du är ju bäst, farmors älskling.

    SvaraRadera