söndag 18 mars 2012

Längtar efter mamma

Jag är snart 35 år men längtar ofta efter min mamma. Kanske är det mest för att jag vet att hon tar barnen så att jag och Ola får sova och hitta på saker på egen hand. Man behöver det när man är småbarnsföräldrar. Vi har satt dom till världen och ska ta hand om dom vilket vi också gör. Jag tycker vi gör det bra. Men ibland är det skönt att få avlastning. Att bara få sova nån extra timme betyder så otroligt mycket. Sen att mamma (och även Kent såklart) utöver att ta barnen dygnet runt även lagar mat, viker tvätt och städar...det är ju bara för lyxigt och absolut inget vi begär. Men det är klart att sånt också uppskattas. Det känns fantastiskt skönt att ni snart kommer igen. Jag känner mig som ett vrak. Förkyld, outsövd och grådassig.
Välkomna
Kram

1 kommentar:

  1. du vet att för oss är det ett rent nöja att vara med små grabbarna, hinnar man sen tvätta en tvätt och diska en maskin när dom somnat så gör vi det så gärna. du vet vad vi får vila när vi kommer hem,vi gör inget annat. ses snart kram mamma

    SvaraRadera